Nr. 20948 /14.10.2024
ANUNT
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, cu sediul în Pitești, strada Calea Câmpulung, nr. 4, jud. Argeș, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă în baza art. VII, alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023, art. VII, alin. (7), art. XI din O.U.G. nr. 121/2023 de :
– consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior, ID – 292292, Serviciul Economic și Administrativ – Compartiment Achiziții-Investiții.
- Concursul se organizează la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș situat în loc. Pitești, str. Calea Câmpulung, nr. 4, jud. Argeș.
- Concursul de recrutare constă în trei probe succesive, după cum urmează:
– verificarea eligibilitatii candidatilor: 05.11.2024 – 11.11.2024
– proba scrisă: 14.11.2024, ora 11,00
– interviu ce va fi susținut în maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise
- Dosarele de înscriere la concurs se depun la secretariatul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituţiei noastre, respectiv în perioada 14.10.2024 – 04.11.2024.
- Condiții de participare pentru funcția publică de execuție de consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic și Administrativ – Compartiment Achiziții-Investiții.
- Condiții generale:
Conform art. 465 alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- are cetăţeniaromânăşidomiciliulînRomânia;
- cunoaştelimbaromână, scrisşivorbit;
- are vârsta de minimum 18 aniîmpliniţi;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt din punct de vedere medical săexercite o funcţiepublică. Atestareastării de sănătate se face pebază de examen medical de specialitate, de cătremedicul de familie;
- îndeplineştecondiţiile de studiişivechimeînspecialitateprevăzute de legepentruocupareafuncţieipublice;
- îndeplineştecondiţiilespecifice, conform fişeipostului, pentruocupareafuncţieipublice;
- nu a fostcondamnatăpentrusăvârşireauneiinfracţiuni contra umanităţii, contra statuluisau contra autorităţii, infracţiuni de corupţiesau de serviciu, infracţiuni care împiedicăînfăptuireajustiţiei, infracţiuni de falsori a uneiinfracţiunisăvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitareafuncţieipublice, cu excepţiasituaţieiîn care a intervenitreabilitarea, amnistia post-condamnatoriesaudezincriminareafaptei;
- nu le-a fostinterzisdreptul de a ocupa o funcţiepublicăsau de a exercitaprofesiaoriactivitateaînexecutareacăreia a săvârşitfapta, prinhotărârejudecătoreascădefinitivă, încondiţiilelegii;
- nu a fostdestituitădintr-o funcţiepublicăsau nu i-a încetatcontractul individual de muncăpentru motive disciplinareînultimii 3 ani;
- nu a fostlucrător al Securităţiisaucolaborator al acesteia, încondiţiileprevăzute de legislaţiaspecifică.
- Condiții specifice:
- Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniu de studiu: Științe Sociale (Domeniul fundamental), Științe economice (Ramura de știință),
- minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor
Durata de timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână
Bibliografie si tematica la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea functiei publice de executie de consilier achiziții publice, grad profesional superior din cadrul Serviciului Economic și Administrativ – Compartiment Achiziții-Investiții.
Bibliografie
- Constituția României, republicată
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare obligatorii.
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare
- Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, cu modificările și
completările ulterioare
Tematică:
- Constituția României, republicată cu tematica Constituția României, republicată – integral
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare – Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare – integral
- Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare – integral
- Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, cu modificările și
completările ulterioare – integral
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
- notifică structurile din cadrul D.S.V.S.A. Argeș cu privire la transmiterea solicitărilor necesarului de produse, servicii și lucrări identificate, precum și a prețului unitar/total al acestora, centralizează solicitările și elaborează strategia anuală de contractare și programul anual al achizițiilor publice, pentru activitatea proprie, pe baza necesităților transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A. Argeș;
- actualizează, pe baza necesităților transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A. Argeș, strategia anuală de contractare și programul anual al achizițiilor publice, operând modificările și completările corespunzătoare;
- primește de la structurile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A. Argeș referatele de necesitate, însoțite de specificațiile tehnice necesare întocmirii caietelor de sarcini, precum și propunerile de desemnare, în funcție de necesitate, a unor experți cooptați, aprobate de conducerea D.S.V.S.A. Argeș, pentru achiziționarea acelor produse, servicii și lucrări care vizează strict activitatea proprie structurii;
- elaborează, sau după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentației de atribuire, a documentelor – suport, precum și a strategiei de contractare pentru organizarea și derularea procedurii de achiziții publice de produse, servicii sau lucrări;
- transmite către Agenția Națională pentru Achiziții Publice orice informație solicitată de aceasta, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare;
- transmite spre publicare anunțurile privind achizițiile publice către Sistemul Electronic de Achiziții Publice;
- notifică Sistemul Electronic de Achiziții Publice cu privire la achiziția directă, în conformitate cu legislația în vigoare;
- întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării D.S.V.S.A. Argeș în Sistemul Electronic de Achiziții Publice sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
- organizează procedurile de achiziție publică și participă, în calitate de președinte sau de membru, după caz, în componența tuturor comisiilor de evaluare a ofertelor pentru achiziționarea produselor/serviciilor/lucrărilor, necesare bunei funcționării a D.S.V.S.A. Argeș;
- realizează achizițiile directe în condițiile prevăzute de legislația în vigoare privind achizițiile publice și în conformitate cu procedura specifică D.S.V.S.A. Argeș;
- constituie și gestionează dosarul achiziției publice;
- întocmește și înaintează spre semnare proiecte de acorduri-cadru și de contracte pentru servicii, produse și lucrări achiziționate de D.S.V.S.A. Argeș, necesare aparatului propriu al D.S.V.S.A. Argeș;
- urmărește derularea contractelor de achiziție publică, necesare bunei desfășurări a activității proprii a D.S.V.S.A. Argeș și asigură menținerea unei legături permanente cu operatorii economici, parteneri de contracte, în vederea respectării obligațiilor asumate prin contractele pentru care urmărirea derulării este de competența exclusivă a structurii;
- pune la dispoziția comisiei de recepție din cadrul D.S.V.S.A. Argeș documentele aferente pentru întocmirea proceselor-verbale de recepție și avizarea acestora de către comisia de recepție;
- răspunde de respectarea programului anual al achizițiilor publice și de încadrarea în prevederile bugetare;
- elaborează, ori de câte ori este necesar, note justificative în vederea inițierii achiziției publice, cu încadrarea în fondurile aprobate, și le supune spre aprobare ordonatorului principal de credite, în urma centralizării referatelor de necesitate întocmite de structurile din D.S.V.S.A. Argeș;
- întocmește și transmite către A.N.S.V.S.A. propunerile de cheltuieli anuale de natura investițiilor, precum și cu ocazia rectificărilor bugetare, pe articole și alineate și pe surse de finanțare, pentru la titlul „Active
nefinanciare” și articolul „Transferuri de capital”, conform prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- întocmește și transmite necesarul pentru efectuarea virărilor de credite bugetare, în condițiile prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- solicită A.N.S.V.S.A. emiterea/modificarea listei de investiții, pentru anul în curs, numai după aprobarea bugetului propriu;
- întocmește și transmite la A.N.S.V.S.A. solicitările privind deschiderile de credite pentru cheltuieli de natura investițiilor, în condițiile stabilite de lege;
- întocmește și transmite la A.N.S.V.S.A., la termenul solicitat, situația lunară privind monitorizarea cheltuielilor de capital;
- întocmește și transmite documentele/documentațiile tehnico – economice conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico -economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru obiectivele de investiții propuse, în vederea avizării în cadrul Consiliului Tehnico- Economic al A.N.S.V.S.A.;
- urmărește derularea și implementarea obiectivelor de investiții ale D.S.V.S.A. Argeș;
- menține legătura cu beneficiarii, constructorii și proiectanții pentru obiectivele de investiții ale D.S.V.S.A.Argeș;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituției sau ale A.N.S.V.S.A., precum și ale persoanelor fizice și juridice, privind domeniile de competență, conform legislației în vigoare;
- întocmește documentele specifice, controlează și răspunde de aplicarea prevederilor legale pentru programele cofinanțate, pe domeniul de competență;
- soluționează petițiile primite în responsabilitatea sa și comunică răspunsurile către Compartimentul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare și Import-Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea și avizarea planurilor de măsuri/acțiuni față de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne și externe a activităților specifice, precum și de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislația specifică în vigoare;
- realizează și alte activități dispuse de conducerea instituției, în baza legislației în vigoare, în limita competențelor specifice.
Atribuții de siguranța și sănătatea în muncă:
– să utilizeze corect mașinile, aparatura, uneltele, substanțele periculoase, echipamentele de transport si alte mijloace de producție;
– să utilizeze corect echipamentul individual de protecție acordat și, după utilizare, să îl înapoieze sau să îlpună la locul destinat pentru păstrare;
– să nu procedeze la scoaterea din funcțiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special ale mașinilor, aparaturii, uneltelor, instalațiilor tehnice și clădirilor,și să utilizeze corect aceste dispozitive;
– să comunice imediat angajatorului și/sau lucrătorilor desemnați orice situație de munca despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficienta a sistemelor de protecție;
– să oprească procesul de muncă în cazul apariției unui pericol iminent pentru viața și sănătatea personalului;
– să adopte, în caz de accident de muncă, măsurile necesare pentru a nu se schimba starea de fapt, dacă aceasta nu conduce la agravarea situației sau la menținerea potențialului de periculozitate;
– să cunoască și să aplice instrucțiunile proprii de securitate și sănătate în muncă specifice locului de muncă, planul de acțiune în caz de pericol grav și iminent, planul de evacuare și măsurile de prim ajutor în caz de accidentare;
– să aducă la cunoștința conducătorului locului de munca și/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana sau de către alți angajați despre care are cunoștință;
– să coopereze cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, atât timp cat este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerințe dispuse de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, pentru protecția sănătății și securității lucrătorilor;
– să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, pentru a permite angajatorului să se asigure ca mediul de munca si condițiile de lucru sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate, in domeniul sau de activitate;
– să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora, instrucțiunile de lucru și celelalte acte de natură tehnică ce fac referire la securitatea și sănătatea la locul de munca;
– să își însușească informațiile cu privire la riscurile de accidentare și îmbolnăvire profesională evaluate pentru postul sau de muncă și să adopte toate măsurile prevenire și protecție necesare diminuării acestora;
– să dea relațiile solicitate de către inspectorii de munca și inspectorii sanitari.
OBLIGATII PRIVIND P.S.I.:
Să respecte reglementările tehnice și dispozițiile de apărare împotriva incendiilor si să nu primejduiască, prin deciziile si faptele lor, viața, bunurile și mediul.
Dacă observă un incendiu are obligația să anunțe prin orice mijloc și cât mai repede șeful ierarhic si serviciile de urgentă, la telefon 112 si să ia masuri, după posibilitățile sale, pentru limitarea și stingerea incendiului.
In cazul în care anunță incendiul este obligat să confere identitatea, locația, societatea si alte date de identificare a incendiului precum si nr.de telefon de pe care face solicitarea de intervenție.
In caz de incendiu, să acorde ajutor, când și cât este rațional posibil ( fără ca prin aceasta sa pună în pericol propria persoană), semenilor aflați în pericol sau în dificultate, din proprie initiativă ori la solicitarea victimei, a reprezentanților autorităților administrației publice, precum și a personalului serviciilor de urgență:
- a) să respecte regulile si măsurile de apărare împotriva incendiilor, asupra cărora a fost instruit de conducătorul locului de muncă;
- b) să utilizeze substanțele periculoase, instalațiile, utilajele, mașinile, aparatura si echipamentele, potrivit instrucțiunilor tehnice, precum si celor date de către condițiile locului de munca;
- c) să nu efectueze manevre nepermise sau modificări neautorizate ale sistemelor si instalațiilor de apărare împotriva incendiilor;
- d) să comunice, imediat după constatare, conducătorului locului de muncă orice încălcare a normelor de apărare împotriva incendiilor sau a oricărei situații stabilite de acesta ca fiind un pericol de incendiu, precum si orice defecțiune sesizată la sistemele si instalațiile de apărare împotriva incendiilor;
- e) să coopereze cu salariații desemnați de administrator, după caz, respectiv cu cadrul tehnic specializat, care are atribuții in domeniul apărării împotriva incendiilor, în vederea realizării măsurilor de apărare împotriva incendiilor;
- f) să acționeze, in conformitate cu procedurile stabilite la locul de muncă, in cazul apariției oricărui pericol iminent de incendiu;
- g) să nu încuie ușile de evacuare pe timpul prezentei lucrătorilor;
- h) să nu blocheze sau sa depoziteze materiale pe căile de evacuare in caz de urgenta;
- J) să-si însușeasca modul de folosire a mijloacelor de intervenție, sa cunoască instrucțiunile proprii ale instituției unde își desfășoară activitatea, privind apărarea împotriva incendiilor si sa acționeze in conformitate cu acestea;
- k) să furnizeze persoanelor abilitate toate datele si informațiile de care are cunoștință, referitoare legate de producerea unui incendiu.
In domeniul protecției civile lucrătorii au următoarele obligații:
- a) să utilizeze in mod corespunzător echipamentul de protecție individuala, sa accepte tratamentul medical și antidoturile stabilite, in cazul accidentelor nucleare, chimice sau biologice;
- b) să accepte masurile de protecție sociala prevăzute prin legea protecției civile pentru perioadele de întrerupere a activității, impuse de situațiile de protecție civila;
- c) să respecte normele, regulile și masurile de protecție civila stabilite de autoritățile în domeniu;
- d) să participe la instruiri, exerciții, aplicații și la alte forme de pregătire specifica organizate la locul de munca .
- e) să duca la îndeplinire masurile de protecție civila dispuse, în condițiile legii, de autoritățile competente sau de personalul învestit cu exercițiul autorității publice din cadrul serviciilor publice de urgență;
- f) să informeze autoritățile sau serviciile de urgență abilitate, prin orice mijloace, inclusiv telefonic, prin apelarea numărului 112, despre iminența producerii sau producerea oricărei situații de urgență despre care iau cunoștința din surse sigure.
- g) să informeze serviciile de urgență profesioniste sau poliția, după caz, inclusiv telefonic, prin apelarea numărului 112, despre descoperirea de muniție sau elemente de muniție ramase neexplodate fără a face vreo intervenție la aceasta;
- h) să participe la pregătirea de protecție civila la locul unde își desfășoară activitatea.
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
- a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit.b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
- b) copia cărţii de identitate;
- c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
- e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- g) cazierul judiciar;
- h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Persoana de contact: Enescu Oana Daniela, consilier, grad profesional superior, 0248/211199, office-arges@ansvsa.ro
Afișat în data de 14.10.2024, la sediul și pe pagina de internet a Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Argeș.
Cu stima,
Director Executiv,
Dr. Dumitru – Sorin SORESCU
Nume, Prenume | Funcția | Data | Semnătura | |
Elaborat | Enescu Oana | Consilier superior | 14.10.2024 |