ANUNT CONCURS ANGAJARE- POSTURI CONTRACTUALE-ORD.64/2007

Nr.   18539/09.09.2024

Anunț

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, cu sediul în Pitești, str. Calea Câmpulung nr. 4, județul Argeș, anunță organizarea concursului, în vederea ocuparii a două funcții contractuale de execuție vacante, pe perioadă determinată până la data de 31.12.2024 (inclusiv), de medic veterinar, gradul profesional debutant, în cadrul Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor, al cărui temei legal pentru angajare îl reprezintă Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 64/2007, în conformitate cu prevederile HOTĂRÂRII nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, după cum urmează:

  1. a) Condiții specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcțiilor contractuale de medic veterinar, gradul profesional debutant :

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul de studiu: Domeniul fundamental Științe biologice și biomedicale, Ramură de știință medicină veterinară, Domeniul de licență medicină veterinară, Specializarea medicină veterinară;

– vechime în specialitatea studiilor absolvite necesare ocupării postului – nu este cazul;

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi/40 ore/săptămână.

Concursul constă în susţinerea unei probe scrise în data de 02.10.2024 orele 10,00  la sediul Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș din municipiul Pitești, strada Calea Câmpulung nr. 4, județul Argeș şi a unui interviu care se va susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs se pot depune la sediul instituției în maximum 10 zile lucrătoare de la data afișării anunţului, la Compartimentul Juridic și Resurse Umane – secretariatul comisiei de concurs, respectiv în perioada 09.09.2024 – 20.09.2024(inclusiv), de luni până joi între orele 8.00 – 16.30 şi vineri între orele 8.00-14.00.

Data când se încheie preluarea dosarelor de concurs este 20.09.2024 ora 14,00.

Dosarele vor conține următoarele documente:

  1. a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G. nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. h) curriculum vitae, model comun european.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 Hotararea 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea “conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.

            Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542  alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

– are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

– cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

– are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

– are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

– îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

– nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

– nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

– nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Selecția dosarelor de înscriere se va face într-un termen de maximum două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Rezultatele selecţiei dosarelor de concurs se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea “admis” sau “respins”, însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul instituţiei, precum şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor. Contestațiile îndreptate împotriva rezultatului selecției dosarelor de concurs se pot depune  în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului.

În situaţia contestațiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestațiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei, după caz, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea “admis” sau “respins”, după caz, iar contestațiile îndreptate împotriva rezultatelor pentru fiecare probă de concurs se pot depune  în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului.

În situaţia contestațiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise, probei practice sau al interviului, comisia de soluţionare a contestațiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Rezultatele finale se afişează la sediul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului şi pe pagina de internet a acesteia, la secţiunea special creată în acest scop, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii “admis” sau “respins”.

Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestațiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat (numărul de înregistrare atribuit fiecărui dosar de concurs).

Atribuții conform fișei postului:

  1. coordonează, conduce și răspunde de întreaga activitate sanitara veterinara din unitate conform Ordinului 64/2007 cu modificările și completările ulterioare;
  2. întocmește și transmite DSVSA Argeș propuneri pentru planul cifric al acțiunilor veterinare și pentru siguranța alimentelor pentru toate unitățile supuse controlului din raza de acțiune;
  3. execută supravegherea unităților care produc, prelucrează, depozitează, transportăși valorifică produse de origine animală prin inspecție, recoltare de probe, conform Programului strategic național;
  4. efectuează expertiza produselor de origine animală pe întreg lanțul de producere a acestora: obținere, prelucrare, depozitare, transport și valorificare, inclusiv prin examene de laborator;
  5. verifica și răspunde de aplicarea și respectarea normelor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor în toate unitățile care prelucrează, depozitează, transportăși valorifică produse de origine animala și dispune măsurile legale ce se impun precum și implementarea principiilor HACCP, trasabilitate, autocontrol;
  6. întocmește documentul justificativ privind supravegherea sanitară veterinară a unităților și îl transmite la DSVSA Argeș, urmărind în același timp achitarea sumelor de către operatorii economici în termenele legale prevăzute de Ordinul 64/2007 cu modificările și completările ulterioare;
  7. supraveghează circulația animalelor și produselor de origine animalăși emite certificatele veterinare;
  8. verifică respectarea cerințelor veterinare de producere, prelucrare, depozitare, transport și valorificare a produselor supuse restricțiilor veterinare;
  9. dispune măsuri pentru retragerea din consumul public a produselor care nu se încadreazăîn parametrii stabiliți prin normativele în vigoare și confiscarea lor, dacă este cazul;
  10. informează DSVSA Argeș asupra apariției unor episoade de îmbolnăvire la om cauzate de consumul sau manipularea produselor de origine animalăși efectueazăîmpreună cu autoritățile sanitare veterinare ancheta epidemiologică, prin RASFF în scopul stabilirii originii și măsurilor ce se impun ;
  11. verifica respectarea normelor sanitare veterinare cu privire la ecarisarea teritoriului, igienizarea incintelor, evacuarea și distrugerea deșeurilor, subproduselor necomestibile și confiscarea lor, la unități din raza de activitate (MRS, SNCU, etc) ;
  12. verifică eficiența lucrărilor de igienizare, DDD, efectuate conform programelor stabilite de fiecare unitate care produce, prelucrează, depozitează, transportăși valorifică produse de origine animală;
  13. înregistreazăși completează la zi evidentele tehnice obligatorii și întocmește actele veterinare oficiale conform prevederilor legale;
  14. verificăși răspunde de respectarea de către persoanele fizice și juridice a cerințelor veterinare și pentru siguranța alimentelor referitoare la operațiunile de import, export și tranzit de produse de origine animalăși dispun măsurile legale care se impun;
  15. colaborează cu toate serviciile/compartimentele din DSVSA Argeș, execută orice alte sarcini dispuse de conducere în limitele sale de competență;
  16. raportează lunar și ori de câte ori este necesar la DSVSA – Serviciul Control Oficial Siguranța Alimentelor realizarea acțiunilor din Programul de supraveghere, profilaxie și combaterea bolilor la animale, de prevenire a transmiterii de boli de animale la om și de protecția mediului, precum și din Programul de inspecții, supraveghere și control privind siguranța alimentelor;
  17. întocmește situațiile lunare, trimestriale, semestriale și notele lunare de constatare cu deficiențele constatate în unitățile aflate în subordine, le transmite spre avizare și centralizare DSVSA – Serviciul Control Oficial Siguranța Alimentelor

Limite de competență – nu poate aplica sancțiuni contravenționale și răspunde disciplinar, contravențional, civil sau penal, după caz, pentru încălcarea îndatoririlor de serviciu.

 

Condițiile de participare la concurs, bibliografia și tematica de concurs se afișează la sediul DSVSA Argeș și pe site oficial.

Orice alte informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Direcției Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș – Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0248/211199 int.118, e-mail office-arges@ansvsa.ro.

 

BIBLIOGRAFIE

1.Constituția României, republicată

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Partea a VI-a, Titlul III – Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice, Capitolul I, III, IV și V
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
  4. Regulamentul (UE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare;

6.Regulamentul (UE) nr. 853/2004 de stabilire a unor norme specifice de igiena care se aplică alimentelor de origine animală;

7.Regulamentul (UE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare.

8.Ordinul 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea si desfășurarea activității de control oficial sanitar veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unitățile care produc alimente de origine animală, cu modificările ulterioare.

 

Tematică

  1. Constituția României, republicată

Principii generale. Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale ale cetățenilor.

  1. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Partea a VI-a, Titlul III – Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice, Capitolul I, III, IV și V

Prevederi generale aplicabile personalului contractual din instituțiile publice.

  1. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Reglementări privind respectarea demnității umane, respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirii și combaterii incitării la ură și discriminare.

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Reglementări privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii, în ceea ce privește participarea la luarea deciziilor.

  1. Regulamentul (UE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare:

Capitolul II – Obligațiile operatorilor din sectorul alimentar,

Anexa II – cerințe sanitare generale aplicabile operatorilor din sectorul alimentar.

  1. Regulamentul (UE) nr. 853/2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală:

Anexa II – Cerințe privind mai multe produse de origine animală –

Secțiunea I – Marca de identificare;

Secțiunea III – Informații privind lanțul alimentar;

Anexa III Cerințe specifice:

Secțiunea I -carne de ongulate domestice,

Secțiunea V – carne tocată, preparate din carne și carne separată mecanic,

Secțiunea VI – Produse din carne,

Secțiunea IX – lapte crud, colostru, produse lactate și produse pe baza de colostru,

Secțiunea X – ouă și produse din ouă.

  1. Regulamentul (UE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare:

Secțiunea 4; Art.14 – Cerințe pentru siguranța produselor alimentare,

Art.18 – Trasabilitatea,

Art.19-  Responsabilități în domeniul produselor alimentare, operatorii din sectorul alimentar.

  1. Ordinul 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea și desfășurarea activității de control oficial sanitar veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unitățile care produc alimente de origine animala:

Obligațiile medicului veterinar oficial încadrat conform Ord.64/2007.

 

Director Executiv,

Dr. Dumitru – Sorin SORESCU

 

 

  Nume, Prenume Funcția Data Semnătura
Elaborat Enescu Oana Consilier superior 09.09.2024