COMPARTIMENTUL JURIDIC ȘI RESURSE UMANE
Nr. 10487/15.05.2024
ANUNȚ
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeş, județul Argeş, publică anunțul privind organizarea concursului de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin. (3) și art. VII alin.(7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ.
Tip concurs: promovare pe funcție publică de conducere de șef serviciu – Serviciu Economic și Administrativ
Durata normală a timpului de muncă: 8h/zi- 40h/săptămână
Calendarul de desfășurare a concursului:
Data publicării anunțului: 15.05.2024
Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 17.06.2024, ora 11:00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș, str. Calea Câmpulung nr. 4, localitatea Pitești, județul Argeș.
Perioada de depunere a dosarelor: 15.05.2024 – 03.06.2024
Perioada selecție dosare concurs: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Perioada depunere contestație la selecție: în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor.
Perioada soluționare contestații la selecție: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.
Proba interviu: în maxim 8 zile de la susținerea probei scrise, la sediul D.S.V.S.A. Argeș, doar de candidații care au fost admiși la proba scrisă
Condiții pentru ocuparea postului
Pentru Şef serviciu – ID 399698 – Clasa conducere, Grad II, Serviciu Economic și Administrativ
Condiții specifice pentru ocuparea postului:
Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniu de studiu: Științe Sociale (Domeniul fundamental), Științe economice (Ramura de știință),
– studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023;
– să fie numiți într-o funcție publică, clasa I;
– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii.
Vechime minimă în specialitatea studiilor 5 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări)
Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții publice:
Certificat de atestare a cunoștințelor dobândite în domeniul Sistemului European de Conturi.
Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere)
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcției publice este necesară deținerea cunoștințelor teoretice în domeniul tehnologiei informației, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
– Cunoştinţe Operare, MS Office, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice
Cerinţe specifice
Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 și alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obținerea unui/unei aviz/autorizații prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislației specifice cu privire la îndeplinirea condiției:
–
Bibliografie și tematică
- Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
- Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Anexa 2 prevederi specifice de aplicare ale art. 15 din ordonanță
- Legea nr. 82/1991 a Contabilității – Republicată;
cu tematica Registrele de contabilitate; Situații financiare; Contabilitatea Trezoreriei statului și a instituțiilor publice; Contravenții și infracțiuni;
- Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
cu tematica Proceduri privind elaborarea bugetelor; Execuția bugetară; Finanțele instituțiilor publice
- OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea,ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Angajarea cheltuielilor; Lichidarea cheltuielilor; Ordonanțarea cheltuielilor; Plata cheltuielilor; Organizare, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale.
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
ATRIBUŢII ŞI RESPONSABILITĂŢI GENERALE:
- organizează, planifică. coordonează, controlează, îndrumă și evaluează activitatea funcționarilor din subordine;
- respectă Principiile aplicabile conduitei profesionale a funcționarilor publici din administrația publică și Normele de conduită prevăzute de OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu completările ulterioare;
- întocmește fișele de post ale angajaților din cadrul Serviciului Economic si Administrativ și le transmite spre aprobare directorului executiv;
- întocmește evaluările angajaților din cadrul Serviciului Economic si Administrativ și le transmite spre aprobare directorului executiv al DSVSA ARGES;
- organizează și monitorizează implementarea sistemului de control intern/managerial, in conformitate cu prevederile OSGG nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
- asigură și răspunde de respectarea dispozițiilor, normelor, standardelor, procedurilor generale stabilite și aprobate de conducerea D.S.V.S.A. Argeș în cadrul sistemului de control intern/managerial proiectat la nivelul instituției, în cadrul Serviciului Economic și Administrativ;
- asigură și răspunde de raportarea rezultatelor activității Serviciului Economic si Administrativ, către șefii ierarhici superiori și către A.N.S.V.S.A;
- asigură și răspunde de realizarea demersurilor necesare cu privire la identificarea și obținerea resurselor necesare activităților specifice pe care le desfășoară în cadrul Serviciului Economic si Administrativ;
- stabilește și aplică metode proprii privind controlarea derulării activităților specifice realizate de angajații din subordine;
- asigură și răspunde de realizarea sarcinilor de serviciu dispuse de conducerea D.S.V.S.A. Argeș și de către A.N.S.V.S.A. la nivelul structurii pe care o conduc, în termenele stabilite de acestea;
- asigură și răspunde de instruirea necesară a angajaților din subordine, în conformitate cu necesitățile identificate și/sau dispozițiile conducerii D.S.V.S.A. Argeș și ale A.N.S.V.S.A;
- răspunde de evaluarea corectă a riscurilor identificate la nivelul Serviciului Economic si Administrativ, precum și de aplicarea și corectitudinea măsurilor de tratare a acestor riscuri;
- coordonează, organizează și răspunde de desfășurarea activităților specifice Serviciului Economic si Administrativ și de corectitudinea cu care acestea sunt realizate;
- asigură și răspunde de comunicarea către conducerea D.S.V.S.A. Argeș a deficiențelor de natură să producă alterări în buna desfășurare a activităților realizate de personalul din subordine, precum și a măsurilor propuse pentru remedierea acestor deficiențe;
- repartizează sarcini de serviciu angajaților din subordine, în conformitate cu competențele acestora, cu privire la derularea activităților specifice Serviciului Economic și Administrativ;
- organizează, monitorizează și realizează activitatea de achiziții publice cu specificația de realizare a procedurilor de achiziții conform Legii nr. 98/2016 si a HG 395/2016 de la nivelul unității precum și implementarea programelor de finanțări nerambursabile.
ATRIBUŢII ŞI RESPONSABILITĂŢI SPECIFICE:
- organizează, verifică și răspunde de buna desfășurare a activității financiar-contabile si a achizițiilor publice a D.S.V.S.A. Argeș, cu respectarea legislației specifice în vigoare;
- respectă obligațiile care îi revin în temeiul Regulamentului (EU) 2016/679 și al altor dispoziții de drept al Uniunii sau drept intern referitoare la protecția datelor cu caracter personal precum și monitorizarea programelor IT privind prelucrarea electronică a datelor financiar-contabile, a celor privind achizițiile publice și a celor privind salarizarea personalului;
- organizează și răspunde de exercitarea controlului de gestiune;
- răspunde de elaborarea și fundamentarea propunerilor privind proiectul de buget anual și cu ocazia rectificărilor bugetare, pe baza strategiilor și a proiectelor prioritare ale D.S.V.S.A. Argeș, împreună cu structurile de specialitate, pe care le înaintează la termen ordonatorului principal de credite ;
- răspunde de întocmirea/modificarea, precum și de fundamentarea repartizării pe trimestre a bugetelor aprobate, ori de câte ori este nevoie, și le înaintează ordonatorului principal de credite, spre aprobare;
- răspunde de întocmirea și fundamentarea propunerilor privind virările de credite bugetare în cadrul bugetului aprobat, în condițiile Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, pe care le transmite la A.N.S.V.S.A., în vederea aprobării;
- răspunde de elaborarea și fundamentarea necesarului de credite bugetare pentru D.S.V.S.A. Argeș, pe subdiviziunile clasificației indicatorilor financiari, și le comunică A.N.S.V.S.A. la termenele stabilite de aceasta;
- urmărește respectarea disciplinei financiar – bugetare, a normelor metodologice și instrucțiunilor de aplicare a prevederilor legale sau de reglementare a unor activități;
- răspunde de elaborarea și fundamentarea solicitărilor privind deschiderile de credite, în condițiile stabilite de lege;
- organizează și răspunde de realizarea activităților specifice de evidență contabilă pentru D.S.V.S.A. Argeș, asigurându-se de efectuarea corectă și la timp a înregistrărilor contabile, conform legislației în vigoare;
- răspunde de asigurarea organizării și coordonarea activităților specifice de contabilitate pe baza de angajamente, conform legislației în vigoare, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare;
- răspunde de întocmirea situațiilor financiare lunare/trimestriale/anuale a execuției bugetului de venituri și cheltuieli, încadrarea în limitele creditelor de angajament, creditelor bugetare/veniturilor proprii aprobate/repartizate pe trimestre, precum și de transmiterea acestora în termenele stabilite și comunicate de către A.N.S.V.S.A.;
- pune în aplicare deciziile de imputare, urmărește recuperarea pagubelor și a debitelor;
- întocmește și transmite la A.N.S.V.S.A., în termenul solicitat de către aceasta, situația plăților restante, a datoriilor și a creanțelor după efectuarea in prealabil a lor de către personalul din subordine;
- răspunde de comunicarea către consilierului juridic din cadrul Compartimentului Juridic și Resurse Umane a situației debitelor neîncasate ale D.S.V.S.A. Argeș, cu respectarea legislației în vigoare privind termenele de inițiere a acțiunilor de recuperare în justiție;
- avizează și răspunde de stabilirea corespunzătoare a fondului de salarii al D.S.V.S.A. Argeș, în vederea elaborării necesarului de credite bugetare;
- răspunde de respectarea legislației privind plata drepturilor salariale și de altă natură, ce se cuvin salariaților, precum și de constituirea și plata în termenele legale a contribuțiilor obligatorii, conform legislației în vigoare;
- răspunde de efectuarea tuturor plăților la termenele stabilite potrivit legii, inclusiv a celor prevăzute în programele cofinanțate de Comisia Europeană, în limita prevederilor bugetare aprobate;
- răspunde de elaborarea și fundamentarea solicitărilor privind investițiile proprii ale D.S.V.S.A. Argeș, conform legislației în vigoare;
- întreprinde măsurile necesare pentru realizarea activității de inventariere a elementelor de activ și pasiv la nivelul activității proprii a D.S.V.S.A. Argeș, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- organizează și răspunde de derularea activităților de gestionare a bunurilor aflate în patrimoniul D.S.V.S.A.Argeș, inclusiv elaborarea proiectelor de decizie privind desemnarea gestionarilor;
- răspunde de respectarea legii privind constituirea garanțiilor materiale aferente numirii gestionarului, conform legislației în vigoare;
- ține evidența bunurilor imobile (construcții și terenuri) ce alcătuiesc patrimoniul D.S.V.S.A. Argeș, bunuri aflate în domeniul public al statului și în administrarea D.S.V.S.A. Argeș, ca ordonator de credite;
- transmite propuneri de modificare/completare a anexei nr. 26 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 privind aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, către A.N.S.V.S.A.;
- analizează documentele necesare în vederea dării în administrare, concesionării, închirierii și schimbării destinației imobilelor, în limitele și în condițiile legii, și le înaintează spre aprobare A.N.S.V.S.A.;
- organizează, asigură și răspunde de verificarea activităților specifice privind buna funcționare a parcului auto al instituției: avizarea raportărilor lunare ale consumului de combustibil, verificarea foilor de parcurs, urmărirea menținerii consumului de combustibil în limita de consum prevăzută de legislația în vigoare, planificarea reviziilor periodice, asigurarea reparațiilor pentru autovehiculele care prezintă probleme în exploatare;
- răspunde de raportarea către conducerea D.S.V.S.A. Argeș şi către A.N.S.V.S.A. a activităților realizate, conform dispozițiilor primite;
- organizează, verifică și răspunde modul de realizare al activității de arhivare a documentelor la nivelul D.S.V.S.A. Argeș;
- organizează, verifică și răspunde activitatea de întocmire/actualizare a nomenclatorului arhivistic al D.S.V.S.A. Argeș, conform legislației în vigoare;
- colaborează cu celelalte structuri din cadrul D.S.V.S.A. Argeș în formularea răspunsurilor la notificările prealabile ale persoanelor care se consideră vătămate într-un drept ori într-un interes legitim în legătură cu sau în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor, ori la solicitările Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor sau ale instanței de judecată, în termenele prevăzute de lege;
- colaborează cu Compartimentul Juridic și Resurse Umane în formularea apărărilor D.S.V.S.A. Argeș în cazul procedurilor de atribuire contestate la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor sau la instanța de judecată;
- pune în aplicare deciziile și încheierile pronunțate de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, precum și hotărârile instanței de judecată;
- întocmește documentele specifice, controlează și răspunde de aplicarea prevederilor legale pentru programele cofinanțate, pe domeniul de competență;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituției sau ale A.N.S.V.S.A., precum și ale persoanelor fizice și juridice, privind domeniile de competență, conform legislației în vigoare;
- răspunde de elaborarea și avizarea planurilor de măsuri/acțiuni față de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne și externe a activităților specifice, precum și de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislația specifică în vigoare;
- realizează și alte activități dispuse de conducerea instituției, în baza legislației în vigoare, în limita competențelor specifice.
- primește de la structurile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A. Argeș referatele de necesitate, însoțite de specificațiile tehnice necesare întocmirii caietelor de sarcini, precum și propunerile de desemnare, în funcție de necesitate, a unor experți cooptați, aprobate de conducerea D.S.V.S.A. Argeș, pentru achiziționarea acelor produse, servicii și lucrări care vizează strict activitatea proprie structurii;
- elaborează, sau după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentației de atribuire, a documentelor-suport, precum și a strategiei de contractare pentru organizarea și derularea procedurii de achiziții publice de produse, servicii sau lucrări.
Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. 189 alin. (1) din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare raportat la prevederile art. XV din OUG nr. 121/2023, în vederea participării la concursul de promovare, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, candidaţii depun dosarul de concurs sau îl comunică în format electronic pe adresa de e-mail prevăzută la art. 175 alin. (2) din același act normativ, care conţine în mod obligatoriu:
- a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 pct. I din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
- b) curriculum vitae, modelul comun european;
- c) copia cărţii de identitate;
- d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, după caz;
- e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
- f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
- g) cazierul administrativ;
- h) dovada obţinerii numărului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii, sau a urmării unei forme de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate. Prevederile art. 146 din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare se aplică în mod corespunzător.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. f) este prevăzut la art. 137 lit. e).
Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor potrivit alin. (1), documentul prevăzut la alin. (1) lit. g) se solicită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare, potrivit prevederilor art. 496 alin. (2) şi (3) lit. c) din prezentul cod.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat la secretariatul instituției în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, respectiv 15.05.2024 – 03.06.2024, interval 8,00 – 16,30 de luni până joi și 8,00 – 14,00 vineri, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail office-arges@ansvsa.ro.
Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată pentru depunere după terminarea programului de lucru al D.S.V.S.A. Argeș, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Persoana de contact: Enescu Oana Daniela, consilier, grad profesional superior, 0248/211199, office-arges@ansvsa.ro
Afișat în data de 15.05.2024, la sediu și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș.
Cu stimă,
Director Executiv,
Dr. Dumitru – Sorin SORESCU
Nume, Prenume | Funcția | Data | Semnătura | |
Elaborat | Enescu Oana | Consilier superior | 15.05.2024 |