Nr. 3451/ 13.02.2023
ANUNȚ
Având în vedere prevederile art. 617 alin. (2), art. 618 alin. (22) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și ale H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș organizează examen de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut, pentru următoarea funcție publică de execuție:
- Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare și Evidență Informatizată – Compartimentul Identificare și Înregistrare Animale, în consilier, clasa I, grad profesional principal.
Examenul constă în trei etape: selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviul.
Proba scrisă se va organiza în data de 16.03.2023, ora 10.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș, din Pitesti, str. Calea Câmpulung nr.4.
Interviul se va organiza, în conformitate cu prevederile art. 56 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș din Pitesti, str. Calea Câmpulung nr.4.
CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Condiții prevăzute de lege pentru participarea la examenul de promovare:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 479 alin.1 cu excepția literei b) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
- să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcției publice din care promovează;
- să fi obținut cel puțin calificativul „bine“ la evaluarea performanțelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
- să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile prezentului cod.
Dosarele de înscriere la examen se pot depune în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, privind organizarea examenului de promovare, la secretarul comisiei de examen – Enescu Oana din cadrul Compartimentului Juridic și Resurse Umane/D.S.V.S.A. Arges, respectiv de la data de 13.02.2023 până la data de 06.03.2023 (inclusiv) și va conține obligatoriu următoarele documente:
- formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare
- copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează
- copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate.
- Adeverința eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situației disciplinare a funcționarului public, în care se menționează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancțiune disciplinară, care să nu fi fost radiată.
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Selectarea dosarelor de examen ale candidaţilor, se va face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere.
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat, conform prevererilor art. 67ˆ1 din H.G. NR. 611/2008, modificările și completările ulterioare.
BIBLIOGRAFIA
- 1. Constituţia României, republicată
- Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanţa de urgenţă nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr. 42 din ianuarie 2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 106/2015 cu modificările ulterioare, privind decontarea acțiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor si protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 40/2010 privind aprobarea Normei sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor și bovinelor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanța de urgență nr. 23 din 2010 privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 191 din 2012;
- Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 39/2010 pentru aprobarea cerințelor tehnice care trebuie îndeplinite de mijloacele oficiale de identificare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și pentru stabilirea condițiilor de aprobare a acestora pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr.85/2008 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind sistemul de identificare și înregistrare a suinelor cu modificările şi completările ulterioare;
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 113 din 10 septembrie 2002 privind identificarea şi înregistrarea bovinelor în România, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul (CE) nr. 1082/2003 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare al Regulamentului (CE) Nr.1760/2000 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste controalele minime care trebuie efectuate in cadrul sistemului de identificare si de inregistrare a bovinelor.
Tematică
- Constituţia României, republicată.
Drepturi, libertăţi şi îndatoriri fundamentale
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Funcţia publică şi funcţionarul public – Definiții. Statutul funcționarilor publici;
- Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei.
- Obligaţiile medicilor veterinari;
- Responsabilităţile medicului veterinar de liberă practică împuternicit / reprezentantului legal al societăţii comerciale;
- Responsabilităţile medicului veterinar oficial al circumscripţiei sanitare-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
- Actiuni realizate in procesul de identificare si înregistrare a bovinelor;
- Obligaţii în cazul achiziţionării de animale prin comerţ intracomunitar sau prin import;
- Obligaţii privind identificarea şi mişcarea animalelor din exploataţiile nonprofesionale;
- Termene de identificare;
- Înregistrarea exploataţiilor;
- Înregistrarea sanitar veterinară a mijlocitorilor de afaceri cu animale vii;
- Obligaţiile mijlocitorilor de afaceri cu animale vii;
- Obligaţiile privind identificarea şi înregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor;
- Informaţii privind înscrisurile imprimate pe crotalia auriculară simplă şi crotalia auriculară electronică;
- Identificarea suinelor în exploataţiile comerciale industriale;
- Elemente luate in considerare in analiza de risc pentru selecția exploatațiilor cu bovine care trebuie inspectate de către autoritatea veterinara competenta.
Atribuții:
- monitorizează, verifică şi răspunde de activităţile referitoare la înregistrarea exploataţiilor şi identificarea animalelor, remedierea eventualelor erori, potrivit legislaţiei în vigoare;
- controlează respectarea procedurilor tehnice privind comercializarea mijloacelor oficiale de identificare de către furnizorii primari şi secundari;
- emite, la cererea proprietarilor, paşapoartele pentru bovinele identificate şi înregistrate, şi eliberează paşapoartele emise către proprietarii bovinelor ;
- verifică respectarea termenelor legale de identificare şi înregistrare a datelor în BND de către utilizatorii Sistemului Naţional de Identificare şi Înregistrare a Animalelor, conform actelor normative în vigoare;
- controlează implementarea legislaţiei sanitare veterinare din domeniul înregistrării exploataţiilor şi identificării animalelor şi a procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A.;
- înregistrează în registre speciale operatorii economici care intermediază comerţul cu animale vii;
- verifică conformitatea datelor din BND cu cele din deconturile întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi privind acţiunile de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor şi stabileşte eşantionul de control, pe care îl comunică Serviciului Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală.
- gestionează controalele efectuate şi asigură asistenţă în domeniul specific de activitate, structurilor din cadrul D.S.V.S.A. Arges, precum şi altor instituţii cu activităţi conexe sau cu atribuţii de acordare a diverselor forme de sprijin financiar, în vederea aplicării prevederilor legislaţiei europene şi naţionale privind schemele şi măsurile de sprijin acordate întreprinzătorilor, în vederea dezvoltării sectorului agricol şi zootehnic din România, derulate de către MADR prin APIA şi APDRP, referitor la respectarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor şi a bunelor condiţii agricole şi de mediu (GAEC)
- realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice
Director Executiv,
Dr. Dumitru – Sorin SORESCU
Nume, Prenume | Funcția | Data | Semnătura | |
Elaborat | Enescu Oana | Consilier superior | 13.02.2023 |