Anunț privind organizarea concursului pe post pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 alin. (3) și art. 88 alin. (2) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, de consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor – Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală – ID post 292310

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeş, județul ARGEŞ, publică anunțul privind organizarea concursului pe post pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 alin. (3) și art. 88 alin. (2) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:

  1. Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor – Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală – ID post 292310 – 1post.

 

Etapa de selecție constă în verificarea cunoștințelor de specialitate și competențelor specifice necesare ocupării funcției publice. La etapa de selecție pot participa candidații declarați admiși la etapa de recrutare organizată de A.N.F.P.

  1. Funcția publică vacantă pentru care se organizează concurs:

Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor – Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală – ID post 292310 – 1 post.

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână.

 

  1. Condiții de participare:

Condiții de studii:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, domeniul fundamental medicină veterinară, ramură de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specializare medicină veterinară.

– vechime minimă în specialitatea studiilor 1 an

Cerinţe specifice: Competențe digitale – utilizarea suitei Microsoft Office: Word, Excel – nivel utilizator începător, se dovedește prin documente ce atestă competența specifică respectivă.

  1. Perioada de înscriere la concurs: candidații declarați admiși la etapa de recrutare se înscriu la concurs în termen de 20 de zile de la data publicării prezentului anunț, respectiv în perioada 14.06.2024 – 03.07.2024, inclusiv.
  2. Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
  3. a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
  4. b) copia cărţii de identitate;
  5. c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  6. d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, după caz;
  7. e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  8. f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  9. g) cazierul judiciar;
  10. h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  11. i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de Master în domeniul administraţiei publice, Management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

Modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

  1. Perioadele în care se vor desfășura probele pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante:

Etapa de selecție a proiectului-pilot constă în verificarea cunoștințelor de specialitate și a competențelor specifice necesare ocupării funcției publice și implică 3 probe succesive, după cum urmează:

  1. Proba de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilității candidaților.

Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

  1. Proba scrisă: 25.07.2024, ora 10:30, DSVSA ARGES
  2. Proba interviu: în termen 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise

Pot participa la interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

  1. Locul de desfășurare a probelor:
  2. a) proba de verificare a eligibilității candidaților: se desfășoară online, pe platforma informatică de concurs.
  3. b) proba scrisă: se desfășoară la sediul D.S.V.S.A. Argeș, cu prezența fizică a candidaților.
  4. Bibliografie și tematică de specialitate

Bibliografie :

  1. Regulamentul (CE) nr. 853/2004 de stabilire a unor norme specifice de igiena care se aplică alimentelor de origine animală;
  2. Regulamentul (CE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare;
  3. Regulamentul (CE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare;
  4. Regulamentul (CE) nr. 2073/2005 privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare;
  5. Regulamentul (CE) nr. 625/2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor;
  6. Regulamentul (CE) nr. 627/2019 de stabilire a unor modalități practice uniforme pentru efectuarea controalelor oficiale asupra produselor de origine animală destinate consumului uman în conformitate cu Regulamentul nr. 625/2017;
  7. Regulamentul (CE) nr. 1069/2009 de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animală și produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman;
  8. Regulamentul (CE) nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare;

TEMATICA

  1. Regulamentul (CE) nr. 853/2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală:

Capitolul I Dispoziții generale

Anexa II – Cerințe privind mai multe produse de origine animală

Secțiunea I – Marca de identificare;

Secțiunea II – Obiectivele procedurilor bazate pe analiza riscurilor și punctele de control decisiv.

Secțiunea III – Informații privind lanțul alimentar;

Anexa III Cerințe specifice:

Secțiunea I – carne de ongulate domestice,

Secțiunea V- carne tocată, preparate din carne și carne separată mecanic,

Secțiunea VI – produse din carne.

  1. Regulamentul(CE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare:

Capitolul II – Obligațiile operatorilor din sectorul alimentar,

Anexa 1 – producția primară, partea A și B

Anexa II –cerințe sanitare generale aplicabile operatorilor din sectorul alimentar.

  1. Regulamentul (CE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare:

Secțiunea 1- principii generale ale legislației alimentare

Sectiunea 4 – cerințe generale ale legislației alimentare

  1. Regulamentul nr. 2073/2005 privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare:

Anexa I – Criterii microbiologice pentru produsele alimentare

Cap.1- Criterii de siguranță a produselor alimentare

Cap.2- Criterii de igienă a procesului;

2.1 Carne si produse din carne

2.2 Lapte și produse lactate

  1. Regulamentul (CE) nr. 625/2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale effectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor:

Titlul II – controale oficale și alte activități oficiale în statele membre

Capitolul II – controalele oficale;

secțiunea I – condiții generale

secțiunea II – cerințe suplimentare pentru controalele oficiale

Capitolul IV – eșantionarea, analize, teste și diagnosticări

Capitolul V- controale oficiale asupra animalelor și bunurilor care intră în Uniune

secțiunea III- acțiuni în cazul unei suspiciuni de neconformitate și în caz de neconformitate

  1. Regulamentul (CE) nr. 627/2019 de stabilire a unor modalități practice uniforme pentru efectuarea controalelor oficiale asupra produselor de origine animală destinate consumului uman în conformitate cu Regulamentul nr. 625/2017:

Titlul II – cerinţe specific privind efectuarea controalelor oficiale şi frecvenţa minimă uniformă a controalelor oficiale asupra produselor de origine animală;

Titlul III – cerinţe specifice privind efectuarea controalelor oficiale şi frecvenţa minimă uniformă a controalelor oficiale asupra cărnii proaspete

secțiunea 1- controale ale documentelor

secțiunea 2-inspecția antemortem

secțiunea 3-inspecția postmortem

Capitolul V – marcarea de sănătate pentru carnea adecvată pentru consum uman

  1. Regulamentul (CE) nr. 1069/2009 de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animală și produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman:

Titlul I – dispoziții generale

secțiunea 1- obiectul, domeniul de aplicare și definiții

secțiunea 4 – clasificare

Capitolul II – eliminarea și utilizarea subproduselor de origine animală și a produselor derivate

secțiunea 1- restricții de utilizare

secțiunea 2- eliminarea și utilizarea

secțiunea 3- derogări

Titlul II- obligațiile operatorilor

secțiunea 1- colectarea, transportul și trasabilitatea

secțiunea 2- autorizarea și înregistrarea

  1. Regulamentul (CE) nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare:

Capitolul II – Principiile generale ale informațiilor referitoare la produsele alimentare

Capitolul III – Cerințe generale privind informațiile referitoare la produsele alimentare și responsabilitățile operatorilor din sectorul alimentar

Capitolul IV – Informații obligatorii referitoare la produsele alimentare

sectiunea 1- conținut și prezentare

sectiunea 2 – dispoziții detaliate privind mențiunile obligatorii

  1. Atribuţii stabilite în fişa postului din cadrul Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor – Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală:

Regimul conflictului de interese:

Art. 14. În exercitarea atribuţiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. Argeș au obligaţia de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:

  1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc speţe ale persoanelor fizice şi juridice cu care au relaţii cu caracter patrimonial sau care au astfel de relaţii cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
  2. Nu pot exercita activităţi şi ocupa funcţii în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile funcţiei ocupate;
  3. Nu pot fi implicate în activităţi din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanţate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituţiile subordonate acesteia desfăşoară activităţi de gestionare/implementare;
  4. Au obligaţia să se abţină de la orice fel de implicare în activităţile specifice D.S.V.S.A. Argeș dacă se regăsesc într-una din situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3;
  5. Dacă se regăsesc în situaţiile descrise la pct. 1, 2 şi 3, au obligaţia să informeze de îndată şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
  6. Au obligaţia de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situaţiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.

Obligaţiile personalului care realizează activităţi de control oficial

Art. 16. – Personalul din cadrul Serviciilor/Birourilor/Compartimentelor care realizează controale oficiale, funcţii publice şi personal contractual, are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

  1. realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specific şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
  2. propune directorului executiv al D.S.V.S.A. Argeș emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control official desfăşurate, conform prevederilor legale;
  3. efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  4. verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producţiei/activității în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;
  5. aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul official efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
  6. întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusive zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;
  7. transmite la A.N.S.V.S.A./D.S.V.S.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusive zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de Directorul executiv al D.S.V.S.A Argeș;
  8. transmite la institutele naţionale veterinare de referinţă probele, datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusive zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, cu aprobarea directorului executiv;
  9. monitorizează, analizează şi răspunde de comunicarea informaţiilor cu privire la bolile notificabile la animale, inclusive zoonoze, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
  10. întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A Argeș;
  11. monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate;
  12. răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării,notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;
  13. verifică şi stabileşte statusul de sănătate a efectivelor de animale şi a exploataţiilor de animale;
  14. Realizează controale specific şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  15. realizează acţiunile specific şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare în domeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specific în vigoare;
  16. stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, a produselor medicinal veterinare, hranei pentru animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar –veterinar şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;
  17. participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control official sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;
  18. răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului – verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
  19. intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;
  20. participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;
  21. solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;
  22. participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
  23. răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii;
  24. participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;
  25. participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A. Argeș, în conformitate cu limitele de competenţă.

Compartimentul Control Oficial Alimente de Origine Animală are următoarele atribuţii şi responsabilităţi specifice:

  1. răspunde de elaborarea şi transmiterea, spre avizare, directorului executiv, a proiectului de Plan cifric anual, în conformitate cu prevederile Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor în vigoare;
  2. controlează respectarea normelor privind siguranţa alimentelor în toate unităţile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, distribuie, valorifică şi comercializează alimente de origine animală şi răspunde de aplicarea măsurilor corective care se impun;
  3. răspunde de aplicarea măsurilor de supraveghere şi profilaxie a zoonozelor, precum şi soluţionarea notificărilor de alertă S.R.A.A.F în cazul unităţilor din domeniul alimentar care produc, procesează, depozitează, transport distribuie şi/sau comercializează produse de origine animală;
  4. efectuează expertiza produselor de origine animală în unităţile care produc, procesează, depozitează, comercializează, transport şi/sau distribuie produse de origine animală, inclusive prin prelevare de probe în vederea examenului de laborator al produselor de origine animală;
  5. monitorizează şi controlează modul în care se respect prevederile legale referitoare la subprodusele animale ce nu sunt destinate consumului uman, pe domeniul specific de activitate;
  6. întocmeşte situaţiile specific privind gestionarea SNCU pe domeniul specific de activitate şi le transmite Serviciului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată;
  7. controlează respectarea legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare, cu privire la ecarisarea teritoriului, la igienizarea incintelor, la colectarea, transportul, manipularea, depozitarea, utilizarea şi eliminarea SNCU, inclusiv în ceea ce priveşte funcţionarea unităţilor implicate în neutralizarea SNCU din cadrul unităţilor de abatorizare/procesare pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Arges;
  8. efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  9. răspunde de realizarea în teritoriu a acţiunilor din Planul cifric anual;
  10. asigură realizarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul Naţional de Control Reziduuri şi Planul de monitorizare şi control al contaminanţilor;
  11. supraveghează şi monitorizează, în condiţiile legii, activitatea personalului contractual care realizează controlul official în unităţile de producere, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor alimentare de origine animală, precum şi activitatea unităţilor respective;
  12. verifică conformitatea datelor din documentele justificative, referitoare la taxe şi tarife aferente serviciului de control oficial din unităţi autorizate în domeniul siguranţei alimentelor;
  13. controlează implementarea procedurilor privind buna practică de igienă şi aplicarea principiilor HACCP de către operatorii economici, pe domeniile specifice de activitate;
  14. dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor;
  15. aplică măsuri de reţinere oficială/sechestru sau confiscare şi dispune retragerea şi/sau neutralizare alimentelor de origine animală, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  16. dispune remedierea deficienţelor constatate în urma controalelor realizate, inclusive reexpedierea produselor neconforme;
  17. realizează evaluarea unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A.;
  18. monitorizează şi raportează conducerii D.S.V.S.A. Argeș rezultatul acţiunilor de control în domeniul său specific de activitate, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Argeș;
  19. realizează acţiuni de control în vederea identificării fraudelor alimentare şi altor activităţi ilicite ce aduc atingere intereselor publice şi private în domeniul alimentar;
  20. participă, în urma solicitărilor, la analiza proiectelor depuse în ceea ce priveşte aspectele legate de proiectarea, amplasarea şi construirea unităţilor care vor fi autorizate sanitar-veterinar, sub aspectul siguranţei alimentare, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
  21. realizează misiuni de audit, potrivit competenţelor şi procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A., în unităţile de profil supuse controlului sanitar–veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
  22. difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A. Arges, pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
  23. înregistrează, prelucrează şi interpretează datele tehnice colectate din cadrul unităţilor de industrie alimentară, privind rezultatele examenelor de laborator pentru depistarea encefalopatiilor spongiforme transmisibile (EST) şi întocmeşte situaţiile periodice oficiale pe care le înaintează la A.N.S.V.S.A;
  24. realizează controale specific şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  25. verifică conformitatea depozitelor de destinaţie la importurile de alimente de origine animală, prevăzute în Documentul de intrare şi datele existente legate de înregistrarea unităţilor;
  26. efectuează controale oficiale la destinație, în cazul comerțului intracomunitar/importului de alimente de origine animală și SNCU, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Biroul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export;
  27. organizează sesiuni de instruire/informare cu privire la legislaţia aferentă şi metodologia de aplicare privind activităţile specifice;
  28. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  29. soluţionează petiţiile primate în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de

răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;

  1. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primate în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizare a acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  2. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice
  3. Modalitatea de constituire a dosarului de concurs

La etapa de selecție pentru ocuparea unei funcții publice pot participa :

– persoanele care au promovat etapa de recrutare desfășurată în condițiile prevăzute de Anexa nr. 10, la O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și competările ulterioare, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data promovării acesteia;

– persoanele  care  au promovat etapa de recrutare în cadrul concursului – pilot, desfășurată în conformitate cu prevederile art. 619 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, pentru o perioadă de maximum 3 ani  de la data promovării acesteia;

– persoanele care deja au calitatea de funcționar public, conform art. 467 alin.(9) din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

Prin intermediul platformei informatice de concurs, persoanele interesate care și-au creat profil individual de candidat sunt notificate automat, atât cu privire la începerea perioadei de înscriere la concurs, cât și cu privire la finalizarea acesteia.

La momentul începerii perioadei de înscriere, candidații își pot constitui dosarul de concurs.

Constituirea dosarului de concurs se face prin încărcarea documentelor aflate în profilul individual al candidatului din platforma informatică de concurs.

Candidatul poate completa sau modifica conținutul dosarului de concurs oricând până la expirarea termenului- limită pentru finalizarea perioadei de înscriere, moment de la care platforma informatică de concurs nu mai permite completarea sau modificarea conținutului dosarului de concurs.

Constituirea dosarului de concurs este considerată finalizată după completarea tuturor secțiunilor predefinite de platforma informatică de concurs și finalizarea procesului prin aplicarea efectivă la concursul vizat, în platforma informatică de concurs.

  1. Persoane de contact:

Enescu, Oana Daniela, consilier, 0248211199, 0248212532, office-arges@ansvsa.ro

 

Cu stimă,

Director Executiv,

Dr. Dumitru – Sorin SORESCU

 

  Nume, Prenume Funcția Data Semnătura
Elaborat Enescu Oana Consilier superior 14.06.2024