Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și ale H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș organizează examen de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut, pentru următoarea funcție publică de execuție:
- consilier clasa I grad profesional principal din cadrul Serviciului Economic si Administrativ – Compartimentul Achizitii -Investitii în consilier clasa I grad profesional superior.
Examenul constă în trei etape: selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviul.
Proba scrisă se va organiza în data de 06.07.2020, ora 11.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș, din Pitesti, str. Calea Câmpulung nr.4.
Interviul se va organiza, în conformitate cu prevederile art. 56 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș din Pitesti, str. Calea Câmpulung nr.4.
CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Condiții prevăzute de lege pentru participarea la examenul de promovare:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 479 alin.1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, aplicabile conform legii la data prezentului anunț, respectiv:
- să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcției publice din care promovează;
- să fi obținut cel puțin calificativul „bine“ la evaluarea performanțelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
- să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile prezentului cod.
Dosarele de înscriere la examen se pot depune în termen de 20 de zile de la data afișării anunțului, privind organizarea examenului de promovare, la secretarul comisiei de examen – Enescu Oana din cadrul Compartimentului Juridic și Resurse Umane/D.S.V.S.A. Arges, respectiv de la data de 04.06.2020 până la data de 23.06.2020 (inclusiv) și va conține obligatoriu următoarele documente:
- formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare
- copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează
- copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate.
Selectarea dosarelor de examen ale candidaţilor, se va face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere
BIBLIOGRAFIE :
1.Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ – PARTEA VI: Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – TITLUL I: Dispoziţii generale si TITLUL II: Statutul funcţionarilor publici
2.ORDONANŢA nr. 137 din 31 august 2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare*) **) – Republicată
- Constitutia Romaniei – Republicată
4.Legea nr. 82/1991 a Contabilitatii – Republicată;
5.Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
6.Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare ;
7.Decret nr. 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa ale unitatilor;
8.Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
9.OMFP nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare ;
10.OMFP nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu – Republicată , cu modificarile si completarile ulterioare ;
11.OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile ;
12.OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, cu modificarile si completarile ulterioare ;
13.OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Atribuții:
- Asigura si raspunde de procedurile de achiziţie publică şi participă, în calitate de preşedinte sau de membru, după caz, în componenţa tuturor comisiilor de evaluare a ofertelor pentru achiziţionarea produselor/serviciilor/lucrărilor, necesare bunei funcţionării a D.S.V.S.A. Arges;
- realizează achiziţiile directe în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice şi în conformitate cu procedura specifică D.S.V.S.A. Arges;
- răspunde de asigurarea realizării activităţilor specifice de contabilitate pe baza de angajamente, conform legislaţiei în vigoare, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare;(ALOPcontabilitatea de angajamente)
- asigura si raspunde de urmarirea derularii contractelor de achiziţie publică, necesare bunei desfăşurări a activităţii proprii a D.S.V.S.A. Arges şi asigură menţinerea unei legături permanente cu operatorii economici, parteneri de contracte, în vederea respectării obligaţiilor asumate prin contractele pentru care urmărirea derulării este de competenţa exclusivă a biroului; cu exceptia contractelor de servicii veterinare.
- pune la dispoziţia comisiei de recepţie din cadrul D.S.V.S.A. Arges documentele aferente pentru întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;
- elaborează, ori de câte ori este necesar, note justificative în vederea iniţierii achiziţiei publice, cu încadrarea în fondurile aprobate, şi le supune spre aprobare ordonatorului principal de credite, în urma centralizării referatelor de necesitate întocmite de structurile din D.S.V.S.A. Arges;
- notifică structurile din cadrul D.S.V.S.A. Arges cu privire la transmiterea solicitărilor necesarului de produse, servicii şi lucrări identificate, precum şi a preţului unitar/total al acestora, centralizează solicitările şi elaborează strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, pentru activitatea proprie, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A. Arges;
- . notifică Sistemul Electronic de Achiziţii Publice cu privire la achiziţia directă, în conformitate cu legislaţia în vigoare
- întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării D.S.V.S.A. Arges în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
- constituie şi gestionează dosarul achiziţiei publice
- Asigura si raspunde de exercitarea controlului de gestiune;
- răspunde de întocmirea situaţiilor financiare lunare/trimestriale/anuale a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, încadrarea în limitele creditelor de angajament, creditelor bugetare/veniturilor proprii aprobate/repartizate pe trimestre, precum şi de transmiterea acestora în termenele stabilite şi comunicate de către A.N.S.V.S.A.;
- răspunde de respectarea disciplinei de casă, a regulamentului operaţional de casă şi a celorlalte dispoziţii privind operaţiunile cu numerar;
- răspunde de comunicarea către consilierului juridic din cadrul Compartimentului Juridic şi Resurse Umane a situaţiei debitelor neîncasate ale D.S.V.S.A., cu respectarea legislaţiei în vigoare privind termenele de iniţiere a acţiunilor de recuperare în justiţie;
- întreprinde măsurile necesare pentru realizarea activităţii de inventariere a elementelor de activ şi pasiv la nivelul activităţii proprii a D.S.V.S.A. Arges, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- organizează şi răspunde de realizarea activităţilor specifice de evidenţă contabilă pentru D.S.V.S.A. Arges, asigurându-se de efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile, conform legislaţiei în vigoare;
- răspunde de efectuarea plăţilor şi de încasarea veniturilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
- asigura si raspunde de facturarea veniturilor institutiei;
- constituie şi gestionează dosarul achiziţiei publice;
- întocmeşte şi înaintează spre semnare proiecte de acorduri-cadru şi de contracte pentru servicii, produse şi lucrări achiziţionate de D.S.V.S.A. Arges, necesare aparatului propriu al D.S.V.S.A. Arges;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de realizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice;
- asigura si raspunde de implementarea şi actualizarea programelor IT privind prelucrarea electronică a datelor financiar-contabile, a celor privind achiziţiile publice şi a celor privind salarizarea personalului;
- asigura si raspunde de respectarea disciplinei financiar – bugetare, a normelor metodologice şi instrucţiunilor de aplicare a prevederilor legale sau de reglementare a unor activităţi;
- asigura şi răspunde de realizarea activităţilor specifice de evidenţă contabilă pentru D.S.V.S.A. Arges, asigurându-se de efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile, conform legislaţiei în vigoare;
- asigura si răspunde de raportarea către conducerea D.S.V.S.A. Arges şi către A.N.S.V.S.A. a activităţilor realizate, conform dispoziţiilor primite;
Director Executiv,
Dr. Dumitru – Sorin SORESCU
Nume, Prenume | Funcția | Data | Semnătura | |
Elaborat | Enescu Oana | Consilier superior | 04.06.2020 |