Anunț concurs recutare funcție contractuală de execuție vacantă, de medic veterinar, gradul profesional debutant, Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 64/2007

Nr.   8898/28.04.2023

Anunț concurs recutare funcție contractuală de execuție vacantă, de medic veterinar, gradul profesional debutant, Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 64/2007

                                                         

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, cu sediul în Pitești, str. Calea Câmpulung nr. 4, județul Argeș, anunță organizarea concursului, în vederea ocuparii funcției contractuale de execuție vacantă, pe perioadă determinată, până la data de 31.12.2023 (inclusiv) de medic veterinar, gradul profesional debutant, în cadrul Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor, al cărui temei legal pentru angajare îl reprezintă Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 64/2007, în conformitate cu prevederile HOTĂRÂRII nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, după cum urmează:

  1. a) Condiții specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale de medic veterinar, gradul profesional debutant :

– studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specializarea medicină veterinară;

– vechime în specialitatea studiilor absolvite necesare ocupării postului – nu este cazul.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi/40 ore/săptămână.

Concursul constă în susţinerea unei probe scrise în data de 24.05.2023 orele 10,00  la sediul Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș din municipiul Pitești, strada Calea Câmpulung nr. 4, județul Argeș şi a unui interviu care se va susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs se pot depune la sediul instituției în maximum 10 zile lucrătoare de la data afișării anunţului, la Compartimentul Juridic și Resurse Umane – secretariatul comisiei de concurs, respectiv în perioada 28.04.2023 – 12.05.2023 (inclusiv), de luni până joi între orele 8.30-17.00 şi vineri între orele 8.30-14.30.

Data cand se incheie preluarea dosarelor de concurs este 12.05.2023 ora 14,30.

Dosarele vor conține următoarele documente:

  1. a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G. nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. h) curriculum vitae, model comun european.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 Hotararea 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la lit a), f) și h) se vor prezenta în original, iar cele prevăzute la lit. b) – e) vor fi prezentate și în original, în vederea verificării conformității copiilor cu acestea, care se certifică cu mențiunea “conform cu originalul”.

Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.

            Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542  alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

– are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

– cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

– are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

– are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

– îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

– nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

– nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

Selecția dosarelor de înscriere se va face într-un termen de maximum două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Rezultatele selecţiei dosarelor de concurs se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea “admis” sau “respins”, însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul instituţiei, precum şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor. Contestațiile îndreptate împotriva rezultatului selecției dosarelor de concurs se pot depune  în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului.

În situaţia contestațiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestațiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei, după caz, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea “admis” sau “respins”, după caz, iar contestațiile îndreptate împotriva rezultatelor pentru fiecare probă de concurs se pot depune  în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului.

În situaţia contestațiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise, probei practice sau al interviului, comisia de soluţionare a contestațiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Rezultatele finale se afişează la sediul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului şi pe pagina de internet a acesteia, la secţiunea special creată în acest scop, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii “admis” sau “respins”.

Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestațiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat (numărul de înregistrare atribuit fiecărui dosar de concurs).

Condițiile de participare la concurs, bibliografia și tematica de concurs se afișează la sediul DSVSA Argeș și pe site oficial.

Orice alte informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Direcției Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș – Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0248/211199 int.118, e-mail office-arges@ansvsa.ro.

 

BIBLIOGRAFIA

 

  1. Regulamentul (UE) nr. 625/2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor;
  2. Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 627/2019 de stabilire a unor modalități practice uniforme pentru efectuarea controalelor oficiale asupra produselor de origine animală destinate consumului uman;
  3. Regulamentul (UE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare;
  4. Regulamentul (UE) nr. 853/2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală;
  5. Regulamentul (UE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare.
  6. 6. Regulamentul nr. 2073/2005 privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare;
  7. Ordinul nr. 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea și desfășurarea activității de control oficial sanitar veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unitățile care produc alimente de origine animală, cu modificările ulterioare.
  8. Ordinul nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor – (Anexa 3), cu modificările ulterioare.

 

Tematică

  1. Regulamentul (UE) nr. 625/2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor:

Capitolul II

– Sectiunea I.

– Art. 9 – Norme generale privind controalele oficiale,

– Art. 14 – Metodele si tehnicile de control oficial,

– Sectiunea II.

– Art. 16 – Cerințe suplimentare pentru controale oficiale și alte acțiuni oficiale în anumite domenii,

– Art. 18 – Norme specifice privind controalele oficiale și pentru acțiunile intreprinse de către autoritățile competente în legătură cu producția de produse de origine animală destinate consumului uman,

– Art. 21- Normele specifice privind controalele oficiale și acțiunile intreprinse de autoritățile competente în legatură cu cerințele în materie de bunăstarea animalelor.

  1. Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 627/2019 de stabilire a unor modalități practice uniforme pentru efectuarea controalelor oficiale asupra produselor de origine animală destinate consumului uman:

Titlul II – Cerințe specifice privind efectuarea controalelor oficiale și frecvența minimă uniformă a controalelor oficiale asupra produselor de origine animală;

Titlul III – Cerințe specifice privind efectuarea controalelor oficiale și frecvența minimă uniformă a controalelor oficiale asupra cărnii proaspete;

Titlul IV – Cerințe specifice privind efectuarea controalelor oficiale și frecvența minimă uniformă a controalelor oficiale asupra laptelui crud, colostrului, produselor lactate și produselor pe baza de colostru, după cum este necesar pentru a răspunde la pericolele și riscurile uniforme recunoscute.

  1. Regulamentul (UE) nr. 852/2004 privind igiena produselor alimentare:

Capitolul II – Obligațiile operatorilor din sectorul alimentar,

Anexa II – cerințe sanitare generale aplicabile operatorilor din sectorul alimentar.

  1. Regulamentul (UE) nr. 853/2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală:

Anexa II – Cerințe privind mai multe produse de origine animală;

Secțiunea I – Marca de identificare;

Secțiunea III – Informații privind lanțul alimentar;

Anexa III – Cerințe specifice:

Secțiunea I – carne de ongulate domestice, Secțiunea V – carne tocată, preparate din carne și carne separată mecanic,

Secțiunea VI – Produse din carne,

Sectiunea IX – lapte crud, colostru, produse lactate și produse pe bază de colostru,

Sectiunea X – ouă și produse din ouă.

 

  1. Regulamentul (UE) nr. 178/2002 de stabilire a principiilor și cerințelor generale ale legislației sanitare veterinare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare:

Sectiunea 4;

Art.14 – Cerințe pentru siguranța produselor alimentare,

Art. 18 – Trasabilitatea,

Art. 19 – Responsabilități în domeniul produselor alimentare, operatorii din sectorul alimentar.

 

  1. Regulamentul nr. 2073/2005 privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare:

Anexa I, Criterii microbiologice pentru produsele alimentare

Cap. 2 – Criterii de igienă a procesului,

Cap. 3 – Norma pentru prelevarea de probe și pregătirea probelor pentru teste.

 

  1. Ordinul nr. 64/2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea și desfășurarea activității de control oficial sanitar veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unitățile care produc alimente de origine animală:

Obligațiile medicului veterinar oficial încadrat conform Ordinului nr. 64/2007.

  1. Ordinul nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor – (Anexa 3), cu modificările ulterioare.

 

Director Executiv,

Dr. Dumitru – Sorin SORESCU

 

  Nume, Prenume Funcția Data Semnătura
Elaborat Enescu Oana Consilier superior 28.04.2023