ANUNȚ CONCURS AUDITOR

Nr. 12338/07.06.2022

ANUNȚ

Având în vedere art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, organizează la sediul instituţiei din localitatea Pitești, str. Calea Câmpulung nr. 4, jud. Argeș, concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de auditor, clasa I, grad profesional principal, ID 566407, în cadrul Compartimentului Audit Public Intern.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului:

  1. selectia dosarelorde concurs, in termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor;
  2. proba scrisă,în data de 12.07.2022, ora 10.00, la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, din loc. Pitești, str. Calea Câmpulung nr. 4, jud. Argeș
  3. proba de interviu,în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei; doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș, în perioada 07.06.2022 – 27.06.2022 inclusiv, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. formularul de înscriere;
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  3. copia actului de identitate;
  4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  7. cazierul judiciar;
  8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. d) are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. e) este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie.
  6. f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  7. g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. h) nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  10. j) nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  11. k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condițiile de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă de auditor, clasa I, grad profesional principal, din cadrul Compartimentului Audit Public Intern sunt:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental ştiinţe sociale, ramura de ştiinţe: ştiinţe juridice;

– minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

alte condiții specifice: – Pentru candidatul declarat admis în urma concursului, anterior numirii în funcția publică,  se va solicita avizul şefului serviciului de audit public intern, al ANSVSA,  conform  art. 12 alin. (2) din Legea nr. 672 din 19 decembrie 2002 (*republicată*) privind auditul public intern*), cu modificările și completările ulterioare;

          ►Atribuțiile prevăzute în fişa postului de auditor, clasa I, grad profesional principal ID 566407 din cadrul Compartimentului Audit Public Intern:

  1. participă la elaborarea şi actualizarea cartei auditului public intern specifică D.S.V.S.A. Argeș ;
  2. participă la elaborarea planului multianual de audit public intern şi, pe baza acestuia, planului anual de audit public intern;
  3. formulează propuneri privind aprobarea modificării/actualizării planurilor de audit de către directorul executiv al D.S.V.S.A. Argeș;
  4. în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, comunică directorului executiv documentele întocmite conform prevederilor legale în vigoare;
  5. în cazul identificării unor neconformităţi majore care pot afecta sănătatea publică şi/sau a animalelor, informează în regim de urgenţă directorul executiv al D.S.V.S.A. Argeș şi structurile interne cu atribuţii privind remedierea acestora;
  6. participă la elaborarea raportului anual al activităţii de audit public intern, în termenul prevăzut de lege;
  7. informează UCAAPI și SAPI – A.N.S.V.S.A. despre recomandările neînsuşite de către directorul executiv al D.S.V.S.A. Argeș, precum şi despre consecinţele acestora;
  8. participă la elaborarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice;
  9. întocmește răspunsuri la solicitările altor structuri din cadrul D.S.V.S.A. Argeș şi ale persoanelor fizice sau juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare conform dispozițiilor directorului executiv;
  10. participă la elaborarea de proceduri specifice/instrucţiuni de lucru/manuale, precum şi alte documente operaţionale specifice C.A.P.I. în cadrul sistemului de control intern/managerial proiectat şi implementat la nivelul D.S.V.S.A. Argeș;
  11. respectă, la nivelul S.A.P.I., procedurile generale şi specifice aprobate în cadrul sistemului de control intern/managerial al D.S.V.S.A. Argeș, precum şi ia măsuri privind implementarea cerinţelor standardului nr. 16 Auditul intern din cadrul sistemului de control intern managerial;
  12. respectă prevederile Codului privind conduita etică a auditorului;
  13. îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale, în timpul procesului de muncă;
  14. are obligaţia să păstreze confidenţialitatea lucrărilor executate;
  15. efectuează misiuni de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale D.S.V.S.A. Argeș, inclusiv cel de control oficial din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate, conform prevederilor legale în vigoare;
  16. efectuează misiuni de audit ad-hoc, respectiv misiuni de audit public intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit public intern, conform prevederilor legale în vigoare;
  17. întocmește documentația aferentă misiunilor realizate, în conformitate cu legislația în vigoare, normele metodologice specifice, procedurile și instrucțiunile aprobate;
  18. urmăreşte modul de implementare a recomandărilor asumate în cadrul rapoartelor de audit întocmite şi raportează periodic directorului executiv asupra stadiului de implementare.

Bibliografie/Tematică

Bibliografia conţine, în mod obligatoriu, Constituţia României, republicată, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Bibliografie

  1. Constitutia Romaniei, republicată;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. LEGE nr. 672 din 19 decembrie 2002 (*republicată*) privind auditul public intern*), cu modificările și completările ulterioare;
  6. HOTĂRÂRE nr. 1.086 din 11 decembrie 2013 pentru aprobarea <LLNK 12013 0110 3=1   0 17>Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern;
  7. ORDIN nr. 252 din 3 februarie 2004 pentru aprobarea Codului privind conduita etică a auditorului intern;
  8. LEGE nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*) a contabilităţii, cu modificările și completările ulterioare;
  9. ORDIN nr. 1.792 din 24 decembrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
  10. ORDIN nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
  11. LEGE nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  12. HOTĂRÂRE nr. 395 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din <LLNK 12016 98 10 201   0 17>Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile public.

Tematică

  1. Constituția României, republicată;
  2. Reglementări în domeniul funcției publice;
  3. Reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare;
  4. Reglementări privind egaliatea de șanse și de tratament între femei și bărbați
  5. Reglementări privind auditul public intern;
  6. Reglementări privind normele generale privind exercitarea activității de audit public intern;
  7. Aspecte privind conduita etică a auditorului intern;
  8. Aspecte privind organizarea și conducerea contabilității;
  9. Reglementări privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor în instituțiile publice;
  10. Reglementări privind Codul controlului intern managerial al entităților publice;
  11. Reglementări privind atribuirea contractelor de achiziții publice, a contractelor de concesiune.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Argeș, persoană de contact Enescu Oana Daniela, consilier, Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0248/211199, interior 118 fax 0248/212532, e-mail: office-arges@ansvsa.ro.

Afișat în data de 07.06.2022, la sediu și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș

Cu stimă,

Director Executiv,

Dr. Dumitru – Sorin SORESCU

 

 

  Nume, Prenume Funcția Data Semnătura
Elaborat Enescu Oana Consilier superior 07.06.2022