DSVSA Arges reprezentata prin domnul Director Executiv Dr. Dumitru-Sorin SORESCU a semnat in data de 01.11.2022 un acord de cooperare stiintifica cu Universitatea din Pitesti prin domnul Rector Conf. univ. dr. ing. Dumitru CHIRLESAN si responsabilul de proiect Conf.dr.Amalia Dutu, avand ca scop organizarea si desfasurarea activitatii de cooperare stiintifica in cadrul proiectului de cercetare cu titlul “ Analiza la 3600 a fenomenului risipei alimentare la nivelul gospodariilor din judetul Arges, Romania: cauze, efecte, nivel, stuctura si strategii”.
Cei doi parterneri din cadrul proiectului vor analiza fenomenul de risipa alimentara la nivelul judetului Arges prin utilizarea in comun a infrastructurii de cercetare si a expertizei de care dispun fiecare parte cu scopul generarii de know-how si diseminarii acestuia catre toate partile interesate.
Romania are ca scop reducerea risipei alimentare la jumătate, până în 2030. Acesta vine în momentul în care inflația a ajuns la valori foarte mari, iar experții vorbesc de o criză alimentară mondială iminentă.
Tara noastra risipește anual 2,5 milioane de tone de alimente. Asta înseamnă că fiecare român aruncă la gunoi, în medie, 70 de kilograme de mâncare în fiecare an. Cifra plasează România la jumătatea clasamentului european al țărilor care trimit mâncarea la pubelă, după numărul de kilograme pe cap de locuitor.
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale arată că 49% din risipa alimentară se realizează la nivelul gospodăriilor individuale ale populației; sectorul industriei alimentare generează 37% din risipă; alimentația publică – 5%, iar sectorul agricol – 2%.
Un raport european arată că, în perioada următoare, 40 de milioane de persoane la nivel mondial vor intra în categoriile defavorizate și vor fi expuse riscului foametei.
Dar aceste alimente nu doar că produc risipă alimentară în loc să fie consumate, ci se tranformă în deşeuri care la rândul lor produc efecte cu gaze de seră foarte dăunătoare mediului şi omului deopotrivă.
Campania integrata de informare/ educare implementata prin social media, TV si presa online in mediul local, precum si evenimentul de promovare a ghidului de reducere a risipei alimentare implementat se vor realiza sub identitatea vizuala a celor doi parteneri.